“Luisteren naar wat je klant écht bedoelt”

“Luisteren naar wat je klant écht bedoelt”

25 november 2019
/ / /
Comments Closed

Ondernemersgeest, vertrouwen, gast- en klantvriendelijkheid en kwaliteit kenmerken Kubus Doetinchem en Daisy’s Ice, Coffee & More. De franchiseformule Daisy’s en coöperatie Kubus begrijpen elkaar, hebben een persoonlijke en zakelijke klik en dezelfde manier van denken. Ze runnen zelfstandig een bedrijf én denken vanuit het collectief.

Daisy’s Ice, Coffee & More

Al ruim tien jaar scoort Daisy’s Ice, Coffee & More erg goed bij bezoekers. Mensen rijden om voor een ijsje of komen na een vakantie in Italië speciaal naar de franchiseformule met vestigingen in Tiel, Veenendaal en Terborg. De kenmerkende warme, roze uitstraling, het ijs, de verschillende soorten ice coffee, smoothies en de bubbelwafel zijn onderscheidend en dagelijks vers gemaakt. De zaak staat erom bekend dat het ijs smeuïg is en wordt gespateld. “Hierdoor zit het bakje echt vol én de kans op kruisbesmetting wordt verminderd. Ook voor mensen met een allergie hebben we een breed aanbod”, zegt eigenaar en franchisegever John Buiting. “We willen een totaalconcept bieden aan gasten. We verkopen niet alleen goed ijs, het is een combinatie van meerdere factoren; de kwaliteit van de ingrediënten, sfeer, gastvriendelijkheid en hygiëne.”

Elkaar begrijpen

Iemand die dat als geen ander snapt, is John Brands van Kubus Doetinchem. John Buiting: “Toen ik begon met de franchiseformule moest ik aan diverse zaken en regels denken zoals het werken met meerdere BV’s en vergoedingen voor de franchisenemers. John en ik hadden direct een klik. Hij is ook ondernemer en voorzitter van de coöperatie en begrijpt mijn bedrijf. Dat is ontzettend belangrijk. Hij spreekt zowel de taal van de franchisenemer als -gever en kent de belangen. Iedereen van het administratiekantoor reageert snel op vragen en kan zaken goed uitleggen op een begrijpelijk niveau. Doordat we de boekhouding van de verschillende vestigingen bij één kantoor hebben neergelegd, kunnen we bovendien benchmarken en maandelijks reageren en bijsturen. Naast de boekhouding en belastingen verrast Kubus Doetinchem ons door proactief mee te denken. Dat is belangrijk voor elk bedrijf. Daarbij gaat het om verder kijken dan je product, om vertrouwen creëren door niet te horen wat iemand zegt, maar te luisteren naar wat iemand bedoelt!”